tel. 609 10 10 73

Wrocław, ul. Wiejska 12B

Higiena jamy ustnej

Płytka bakteryjna tworząca się z śliny, złuszczonych komórek nabłonka, bakterii, produktów bakterii jest głównym czynnikiem wywołującym choroby przyzębia. Może odkładać się na zębach, dziąsłach, protezach, aparatach ortodontycznych.

Zapobieganie chorobom przyzębia jest więc związane z regularnym zwalczaniem obecności płytki. Z wiekiem zmieniają się warunki w uzębieniu, które utrudniają tą walkę:

Z powodu starcia zębów, próchnicy, wypełnień- tracimy naturalne wypukłości i gładkość powierzchni zębów ułatwiające samooczyszczanie, zabiegi higieniczne. ). Odsłonięte korzenie z chropowatą powierzchnią pokrywającego je cementu sprzyjają przyklejaniu się resztek pokarmowych. Wady zębowe, zwłaszcza stłoczenia zębów utrudniają higienę.

Z wiekiem w wielu miejscach brakuje punktów stycznych pomiędzy zębami, co ułatwia gromadzenie się resztek pokarmowych w przestrzeniach międzyzębowych. Stany zapalne w przestrzeniach międzyzębowych z czasem powodują zanik brodawek dziąsłowych tworząc zachyłki między zębami (kieszenie dziąsłowe, kostne). Higienę utrudniają również ruchome uzupełnienia protetyczne, szynowanie zębów, kamień nazębny.

Sami możemy zwalczać obecność płytki regularnie szczotkując zęby, stosując wspomagające pasty, płukanki, a także używając dodatkowych  narzędzi ( nici i taśmy dentystyczne, szczoteczki międzyzębowe, szczoteczki jednopęczkowe, wykałaczki, irygatory wodne). Dokładne oczyszczanie wszystkich przestrzeni nie jest zabiegiem prostym. Każdemu z nas niektóre okolice utrudniają przeprowadzenie zabiegów higienicznych. Skuteczność ich warto regularnie sprawdzać na wizytach kontrolnych u stomatologa. W razie potrzeby zasygnalizuje on konieczność profesjonalnego doczyszczenia zębów, usunięcia kamienia lub zaproponuje zabiegi profilaktycznej fluoryzacji.

Jak dojechać do gabinetu?

WROCŁAW, UL. WIEJSKA  12B
Autobusy: 107, 125, 325, A